CONTRACT-CADRU DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII
TURISTICE
Nr.
................. din data de ...................
Părțile
contractante:
Societatea
JASMINE HOLIDAY SRL cu sediul in Ramnicu Valcea , Str. Nicolae Titulescu 17,
Bl.H3, Sc.E, Ap.2, Jud. Valcea tel: 0744.644.548; e-mail: office@jasminetravel.ro,www.jasminetravel.ro,
Cod de Inregistrare Fiscala RO16760568, inregistrata la Registrul Comertului
sub numarul J38/849/2004, titulara a Licentei de turism nr. 471/07.01.2019,
pentru Agentia de Turism JASMINE TRAVEL , Sos Stefan cel Mare, Nr.35, Bl.31,
Sc.3, Ap.80, Sect.2, Bucuresti, Polita de Asigurare emisa de OMNIASIG VIENNA
INSURANCE GROUP seria 51706, valabilă de la data de 01.01.2019 pana la
31.12.2019 privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/ sau a sumelor
achitate de catre turisti, afisata pe pagina web a agentiei de turism www.JasmineTRAVEL.ro , reprezentata prin POPA
Maria Cristina – Administrator, denumită în continuare AGENŢIA
și
Dl./dna.
............................................................................................................................................................,
domiciliat/domiciliată în
.........................................................................................................................................
telefon ................................................., e-mail
.....................................................................................................
posesor/posesoare al/a cărții de identitate seria ............. nr.
............................., eliberată de
........................................... la data de
.............................., CNP
.................................................... in calitate de TURIST
Au
convenit la încheierea prezentului contract.
1.1
Îl constituie vânzarea de către Agenție a pachetului de servicii turistice
înscris în voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie, alt înscris
anexat prezentului contract și eliberarea documentelor de plată și călătorie.
1.2
Servicii contractate / numar de persoane/ nume si prenume beneficiari:
…………………………………………...................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................
Statusul
rezervarii / comenzii in momentul incheierii contractului (confirmata,
neconfirmata - in curs de confirmare)
.....................................................................................................................................................................................................
In
cazul neconfirmarii serviciilor (cazare, transport etc), agentia va oferi
turistului o varianta alternativa sau va returna integral avansul.
2.1.
Contractul se încheie după caz în oricare din următoarele situații:
2.2.
În cazul în care prezentul contract este pus integral la dispoziția turistului
sub formă de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul agenției sau alte
mijloace de comunicare electronică (e-mail, fax, etc.), obligația de informare
a turistului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informații în
oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de
agenție, nefiind necesară încheierea în formă scrisă a contractului cadru de
comercializare a pachetelor de servicii turistice, respectiv dacă prezentul
contract prezentat turistului în modalitățile prevăzute mai sus, conține
informațiile prevăzute la art. 12 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr.
107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii
turistice. Informațiile și fotografiile prezentate în cataloagele, ofertele
speciale, site-urile, materialele publicitare sunt orientative și au caracter
informativ, fără însă a afecta calitatea și cantitatea serviciilor contractate
de turist.
2.3.
Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a
pachetului de servicii turistice înscris în documentele de călătorie.
2.4.
Informatiile privind statele pe teritoriul carora, la data incheierii
prezentului contract, este decretata stare de urgenta ori in privinta carora
Ministerul Afacerilor Externe a formulat alerte de calatorie, sub forma de
avertismente sau atentionari, sunt publice si pot fi consultate accesand
http://www.mae.ro/travel-alerts. Prin urmare, Turistul intelege sa contracteze
serviciile ce fac obiectul prezentului contract fiind informat asupra acestor
informatii sau alerte.
III. Prețul contractului și modalități de plată
3.1.
Prețul contractului este de …………….și se compune din costul serviciilor
turistice efective, comisionul Agenției și T.V.A. Dacă prețul nu este
specificat în prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de
comandă (dacă există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte
înscrisuri puse la dispoziție turistului, site-ul agenției, alte mijloace de
comunicare electronică și/sau pe factură.
In
situatia contractarii serviciilor turistice in regim early booking, reducerea
este inclusa in pachet, iar procentul precizat se aplica numai serviciilor de
cazare. In acest caz, orice modificare a contractului, solicitata de turist,
determina anularea rezervarii cu penalizari si refacerea acesteia la pretul si
conditiile din momentul reinscrierii. De asemenea, nerespectarea conditiilor de
plata aplicate rezervarilor tip EB determina modificarea pretului pachetului conform
ofertei standard.
3.2.
Modalități de plată:
3.2.1.
La încheierea contractului se achita:
Depasirea
termenului de plata determina aplicarea unei penalitati de 0,3% pentru fiecare
zi de intarziere, procent aplicat la suma scadenta si neachitata.
3.2.2.
În cazul în care la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata finală
se va face astfel:
30%
din pretul pachetului turistic - cu minim 60 zile inaintea plecarii;
50%
din pretul pachetului turistic - cu minim 30 zile inaintea plecarii.
30%
din pretul pachetului turistic - la termenul limita al pragului Early Booking
aplicat la inscriere;
50%
din pretul pachetului turistic - cu minim 30 zile inaintea plecarii.
Conditiile
de plata de mai sus (oferta standard si oferta early booking) se aplica in
toate cazurile, cu exceptia celor in care programul valorificat / confirmat are
propriile reguli de achitare (vezi conditiile ofertei sau ale programului
turistic.
3.3.
Plata serviciilor turistice externe aferente contractului se poate efectua
într-o singură monedă, in valuta specificata in contract sau in RON la cursul
de vanzare comunicat de Banca Unicredit Bank in ziua emiterii facturi, conform art. 290
alin 2 Cod Fiscal.
4.1.
Agenția se obligă să furnizeze turistului un bon de comandă, numai în situația
solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta
proprie/standard a agenției de turism și care necesită confirmarea rezervării
din partea altor prestatori. În cazul solicitării unor pachete de servicii
turistice care se regăsesc în oferta proprie a agenției de turism, sau în cazul
în care există deja confirmare asupra rezervării din partea altor prestatori,
agenția poate furniza turistului un bon de comandă, dacă consideră necesar.
4.2.
În cazul modificării uneia dintre prevederile esențiale ale contractului cum ar
fi: serviciile incluse în pachet, datele de călătorie, modificarea categoriei
unității de cazare, Agenția are obligația de a informa turistul cu cel puțin 15
zile calendaristice înainte de data începerii călătoriei.
În
cazurile prevăzute la pct. 4.7. literele a), b), c) din prezentul contract,
informarea se va face în timp util.
4.3.
În cazul achiziționării unui pachet de servicii turistice având în componență
și asigurarea transportului pe cale aeriană, Transportatorul Aerian, fără a
cere acordul agenției de turism care derulează programul turistic, are dreptul
de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenția nu este răspunzătoare pentru
decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul turistic.
Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste turiștii
conform Regulamentului nr. 261/2004 implementat prin HG nr. 1912/2006. Orice
problemă privind operarea zborului și acțiunile adiacente acestuia intră în
competența și responsabilitatea transportatorului, biletul de avion
reprezentând contractul între pasager și transportator. În cazul acestor
pachete de servicii turistice, ziua de plecare și ziua de sosire nu sunt
considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4.
În situația achiziționării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră
poate modifica din motive ce țin de siguranța navigării, numărul cabinei și
locația acesteia pe punți (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa
sau spre prova, etc.), doar cu o cabină de aceeași categorie ca cea rezervată
inițial, caz în care turistul nu va fi despăgubit în nici un mod având în
vedere că este vorba de același tip de cabină ca și cel rezervat.
4.5.
Agenția poate modifica prețul contractului în sensul majorării sau micșorării -
după caz, arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micșorărilor de
preț ale contractului și numai dacă modificarea are loc ca urmare a variațiilor
costurilor de transport, a redevențelor și a taxelor aferente serviciilor de
aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi și aeroporturi, a taxelor de turist,
ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice
contractat. Prețurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz,
în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
4.6.
În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din
serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenția
constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
4.7.
Agenția este răspunzătoare pentru buna executare a obligațiilor asumate prin
contract, cu excepția următoarelor cazuri:
In
situatia de suprarezervare (overbooking) a unui hotel, determinata de
activitatea hotelierilor, inainte sau dupa inceperea calatoriei, Agentia va
oferi varianta de hotel in aceeasi zona sau intr-o zona apropiata, la aceeasi
categorie sau de o categorie superioara fara sa modifice pretul; in cazul in
care situatia de suprarezervare (overbooking) este anuntata turistului, sau
reprezentantului acestuia, cu minim 3 zile inainte de data plecarii, turistul
poate accepta varianta propusa sau poate anula calatoria fara penalizari, fara
insa a avea dreptul de a solicita despagubiri suplimentare.
4.8.
Agenția are obligația să furnizeze în scris turistului sau prin orice mijloace
de comunicare electronice convenite în scris cu turistul (e-mail, fax, sms
etc.), cu cel puțin 7 zile înainte de data plecării, următoarele informații:
4.9.
Agenția parte în contract este obligată să acorde prompt asistență turistului
aflat în dificultate, în cazul situațiilor de forță majoră sau a unui eveniment
pe care nici agenția de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu
tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita.
4.10.
Excursiile optionale se efectueaza la fata locului cu agentii locale, care
poarta intreaga responsabilitate pentru organizarea si desfasurarea acestor
excursii. Sumele aferente excursiilor optionale nu se incaseaza in numele si
pentru Agentia Jasmine TRAVEL. Preturile excursiilor optionale pot fi mai mari
decat cele cumparate de la receptia hotelurilor, avand in vedere ca turistii
vor avea la dispozitie mijloace de transport de la hotel la obiective si retur,
ghid etc. Pretul excursiilor se calculeaza in general, pentru grupuri de
aproximativ 25 de persoane. In cazul neintrunirii acestui numar minim, fie
tarifele pot fi majorate proportional, fie excursia poate fi anulata, iar
turistii putand opta pentru achizitionarea excursiei de la receptia hotelului
in functie de disponibilitati.
5.1.
În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta
poate să cesioneze contractul (daca este posibil),unei terțe persoane care
îndeplinește toate condițiile aplicabile pachetului de servicii turistice
contractat, cu obligația de a anunța în scris Agenția cu cel puțin 5 zile
înaintea datei de plecare. Între turistul care nu poate participa la călătoria
turistică contractată (cedentul), terța persoană (cesionarul) și agenția de
turism (debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire
la pachetul de servicii turistice contractate și cesionate.
Pentru
călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul,
transferul poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării
locului de zbor. De asemenea, pentru calatoriile care necesita indeplinirea
unor conditii speciale, ex: obtinerea vizelor turistice, se va tine seama de
acestea pentru cesiunea contractului. Responsabilitatea încheierii contractului
de cesiune revine după caz fie cedentului, fie cesionarului, și niciodată
Agenției de turism (debitorului cedat). In acest caz Agenţia reziliază
contractul cu turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract cu
noul turist. Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum și
cesionarul, sunt responsabili în mod solidar la plata prețului călătoriei și a
eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
5.2.
În cazul sejururilor de odihnă și/sau de tratament cu locul de desfășurare în
România, turistul are obligația să respecte următorul program de acordare a
serviciilor: cazarea se face de regulă la ora 18,00 a zilei de intrare și se
termină de regulă la ora 12 a zilei de ieșire înscrise pe documentele de
călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament, bilet de excursie, etc.).
Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spațiilor de cazare
până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a turistului.
In functie de destinatie, orele de intrare, respectiv iesire, se pot modifica
si sunt decise de unitatea hoteliera.
5.3.
În cazul în care prețurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 8%,
indiferent de motivele majorarii, turistul poate rezilia/denunța unilateral
contractul, având însă dreptul la rambursarea imediată de către Agenție a
sumelor plătite, inclusiv comisionul.
5.4.
Turistul este obligat să comunice Agenției, în termen de 5 zile calendaristice
de la primirea înștiințării prevăzute la cap. IV pct. 4.2 privind modificarea
prevederilor esențiale ale contractului sau în timp util înainte de începerea
călătoriei, în cazul aplicării clauzelor prevăzute în cap. IV pct. 4.7.
literele b) și c), hotărârea sa de a opta pentru:
5.5.
În cazul în care turistul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au
operat modificări în condițiile cap. IV pct. 4.2. se consideră că toate
modificările au fost acceptate și turistul nu poate solicita despăgubiri
ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
5.6.
În cazul în care turistul reziliază/denunță unilateral contractul în temeiul
pct. 5.4. sau Agenția anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare,
turistul are dreptul:
5.7.
În toate cazurile menționate la pct. 5.6., turistul are dreptul să solicite
Agenției și o despăgubire, cuantumul căreia poate fi stabilit prin acordul
comun al părților sau în baza unei hotărâri a instanței de judecată, pentru
neîndeplinirea prevederilor contractului inițial, cu excepția cazurilor în
care:
5.8.
Turistul are dreptul să rezilieze/denunțe unilateral în orice moment, în tot
sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea/denunțarea
unilaterală îi este imputabilă este obligat sa despăgubească Agenția pentru
prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor Cap. VI din prezentul contract,
cu excepția cazurilor de forță majoră definite conform legii, survenite dupa
incheierea contractului si dovedite prin inscrisuri emise de Ministerul
Afacerilor Externe, aviz emis de Camera de Comert si Industrie a Romaniei sau
orice alt mijloc de proba. Despăgubirea se poate ridica la maximul prețului
pachetului de servicii turistice contractat.
5.9.
În cazul în care turistul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat
inițial și achitat, responsabilitatea financiară a renunțării îi aparține.
Agenția va rezolva cerințele turistului în limita posibilităților, eventualele
diferențe de preț urmând a fi suportate de către turist.
Dacă
turistul solicită nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a
oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea/denunțarea
unilaterală a contractului, cu aplicarea penalităților prevăzute la Cap. VI din
prezentul contract la momentul respectiv și încheierea unui nou contract.
5.10.
Turistul este obligat să achite la recepția unității hoteliere taxa de
stațiune, taxa de salubritate, precum și alte taxe locale, fără a putea
pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenție.
5.11.
Turistul este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere actele sale de
identitate, precum și documentul de călătorie eliberat de agenție (voucher,
bilet de odihnă și/sau de tratament, etc.), în vederea acordării serviciilor
turistice. În cazul în care turistul beneficiază de bilete de odihnă și
tratament, este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere bilet de
trimitere de la medicul de familie și dovada plății contribuțiilor pentru
asigurări sociale, la zi.
5.12.
Turistul ia la cunoștință că serviciile pe care le achiziționează fără ca
acestea să facă parte din contractul cu agenția de turism, sunt în stricta
responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislația țării de
destinație, iar agenția de turism nu are nici o responsabilitate asupra
prestațiilor în cauză.
5.13.
Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către turist a
unor formalități suplimentare (de ex. călătoria împreună cu minori, situația în
care numele turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei,
etc.), acesta are obligația de a îndeplini toate cerințele legale. Pentru o informare
optimă, Agenția recomandă și consultarea site-ului Poliției de Frontieră. În
cazul în care turistul nu își respectă obligația de a se informa cu privire la
formalitățile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu
sunt în sarcina Agenției (de ex. în cazul călătoriei cu minori, împuternicire
din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoțește, cazier
judiciar, sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind
exemplificativă), Agenția este exonerată de orice răspundere în cazul
imposibilității efectuării călătoriei.
5.14.
Agenția de turism recomandă turiștilor contactarea acesteia cu 24 ore înainte
de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc
îmbarcare, etc.).
5.15.
În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare
de turiști, condițiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului
grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.16.
Turistul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel și
bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar și potrivit destinației lor.
Agenția nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite
de turist ca urmare a nerespectării acestui alineat.
5.17.
Turistul are obligația să respecte locul, data și ora plecării atât la dus cât
și la întors, precum și locurile, datele și orele stabilite pe parcursul
programului turistic contractat. Toate cheltuielile și daunele produse ca
urmare a nerespectării de către turist a prevederilor privind locurile de
întâlnire și orarele, vor fi suportate de către acesta.
5.18.
În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se
realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România
și autoritățile din țara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta,
turistul respectiv are obligația de a suporta toate aceste cheltuieli.
6.1.
În cazul în care turistul renunță din vina sa la pachetul de servicii turistice
care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenției penalizări după
cum urmează:
6.1.1.
În cazul serviciilor turistice externe/interne:
6.1.2
Conditiile de anulare/penalizare indicate la art. 6.1.1 sunt standard si se
aplica in toate cazurile, cu exceptia celor in care programul valorificat /
confirmat are propriile reguli de anulare/penalizare (vezi conditiile ofertei
sau ale programului turistic – exemple: programe de Revelion, turism
individual, turism intern, croaziere, destinatii exotice, sistemele germane de
rezervari Dertour si TUI etc). Pe langa penalitatile indicate mai sus, turistul
va suporta si eventualele taxe (ex: taxa pentru obtinerea vizelor), daca
acestea nu sunt incluse in valoarea contractului.
6.2.
În cazul în care turistul care a contractat un pachet de servicii turistice cu
Agenția și a achitat un avans nu se prezintă în termenul specificat în bonul de
comandă sau în termenul comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau
restul de plată, contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenția are
dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul turistului cu reținerea
penalizărilor prevăzute la p. 6.1. din prezentul contract.
6.3.
Pentru biletele de odihnă și/sau de tratament cumpărate prin organizații
sindicale, Agenția va face restituiri numai în baza cererilor de renunțare
contrasemnate și ștampilate de reprezentantul organizației sindicale.
6.4.
În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea
pachetului de servicii, turistului i se vor reține toate taxele datorate de
Agenție prestatorilor direcți, precum și cheltuielile de operare proprii
acesteia.
6.5.
Penalizările echivalente cu cele indicate la punctul 6.1.1. lit. c) sau d),
respectiv 6.1.2. lit. b) sau c) se aplică și în cazul în care turistul nu
ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinație, dacă nu poate
pleca în călătorie pentru că documentele personale necesare în vederea
efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în
imposibilitatea de a părăsi teritoriului țării, din alte motive ce țin de
persoana acestuia.
6.6.
Turistul trebuie sa depună în scris cererea de renunțare la pachetul de
servicii turistice la Agenția la care a achitat serviciile. În caz contrar,
cererea de renunțare nu este luată în considerare.
6.7.
Agenția va acorda despăgubiri în funcție de gradul de nerespectare a
obligațiilor din contract.
6.8.
Agenția nu răspunde în situații de grevă, conflicte politice și de război,
catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou internațional, precum și
în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate
aceste situații care nu sunt imputabile nici unei părți se consideră situații
de forță majoră și exonerează de răspundere Agenția.
6.9.
Toate sumele menționate la pct. 6.1, 6.2, 6.4 și 6.5 din prezentul contract, se
vor reține de către Agenție din avansul sau prețul total al pachetului de
servicii turistice achitat de turist, fără a fi necesară intervenția
instanțelor de judecată.
VII. Reclamații
7.1.
În cazul în care turistul este nemulțumit de serviciile turistice primite,
acesta are obligația de a întocmi o sesizare în scris la fața locului, clar și
explicit, cu privire la deficiențele constatate, legate de realizarea
pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât
reprezentantului Agenției, cât și prestatorului de servicii turistice
(conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanților locali ai
turoperatorului).
Datele
de contact ale Agenției: Sos. Stefan Cel Mare, nr.35, bl.31, sc.3, ap.80,
sect.2, Bucuresti
Telefon:
0744 644 548, e-mail: office@jasminetravel.ro
7.2.
Atât Agenția, cât și prestatorul de servicii turistice vor acționa imediat
pentru soluționarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluționată
sau este soluționată parțial, turistul va depune la sediul Agenției o reclamație
în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea
călătoriei, Agenția urmând ca, în termen de 30 zile calendaristice, să comunice
turistului despăgubirile care i se cuvin, după caz.
VIII. Asigurări
8.1.
Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a
sumelor achitate de acesta, în cazul insolvabilității sau falimentului
Agenției, la Societatea de Asigurare OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP cu sediul
în Bucuresti str. Aleea Alexandru nr. 51 sector 1, tel 0214057420, fax
0213114490. Polița de asigurare seria I nr 51706 valabilă de la data de 01.01.2019
la 31.12.2019 este afișată pe pagina web a agenției de turism www.JasmineTRAVEL.ro
8.2.
Condițiile în care turistul va fi despăgubit de către societatea de asigurare
sunt:
8.2.1.
În cazul în care Agenția nu efectuează repatrierea turistului, acesta are
obligația de a anunța imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau
e-mail. În această situație societatea de asigurare nu are obligația de a
achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa
după întoarcerea turistului în România, în condițiile poliței de asigurare
încheiate între Agenție și societatea de asigurare.
8.2.2.
În cazul în care turistul solicită Agenției contravaloarea sumelor achitate
și/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele
justificative către Agenție prin scrisoare recomandată cu confirmare de
primire. Turistul are obligația să păstreze fotocopii de pe respectivele
documente justificative. Turistul poate solicita Agenției rambursarea sumelor
achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere în termen de 15 (cincisprezece)
zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii
turistice sau de la data repatrierii.
8.2.3.
Turistul are obligația de a notifica societății de asigurare, prin scrisoare
recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată
Agenției privind rambursarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de
repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării
de primire prevăzute la cap. VIII pct. 8.2.2.
8.2.4.
În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la
data confirmării de primire a documentelor justificative de către Agenție,
turistul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul
asigurat.
8.2.5.
În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului
asigurat, turistul are obligația de a transmite societății de asigurare, prin
scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoțită
de documentele justificative.
8.2.6.
Documentele justificative constau în principal în:
Societatea
de asigurare are dreptul să solicite turistului și alte documente
justificative.
8.2.7.
Despăgubirea nu poate depăși suma achitată de turist în contractul de
comercializare a pachetului de servicii turistice, precum și sumele necesare
repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
8.2.8.
Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de
la data primirii de către societatea de asigurare a documentelor justificative
de la turist.
8.2.9.
În cazul în care după plata despăgubirii, Agenția plătește debitul către
turist, acesta are obligația de a restitui asiguratorului despăgubirea primită,
în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la Agenție a
sumelor reprezentând debitul.
8.2.10.
Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare,
care să acopere taxele de transfer sau a unui contract de asistență care să
acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui
contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru
servicii medicale la destinație ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de
asigurări de călătorie. Agenția recomandă încheierea unei asigurări storno
pentru acoperirea eventualelor penalități de anulare. Turistul se poate informa
în agenții despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi
încheiată în agenția de turism de unde acesta a achiziționat pachetul de
servicii turistice, dacă agenția oferă acest tip de serviciu.
8.3.
Agenția nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligațiilor stipulate
în polițele de asigurare contractate prin intermediul Agenției, deoarece
aceasta este doar intermediar între turist și asigurator.
10.1.
Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare
parte.
10.2.
Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu
prevederile prezentului contract și cu respectarea prevederilor Ordonanței
Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de
servicii turistice, republicată.
10.3.
Toate unitățile de cazare, precum și mijloacele de transport sunt clasificate
de către organismele abilitate ale țărilor de destinație, conform procedurilor
interne și normativelor locale acolo unde acestea există, care diferă de la o
țară la alta și de la un tip de destinație la altul.
10.4.
Turistul declară că Agenția de turism l-a informat complet cu privire la
condițiile de comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate
cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 107/1999. Prin semnarea acestui
contract, sau prin acceptarea pachetelor de servicii turistice inclusiv în
cazul celor achiziționate la distanță prin mijloace electronice, turistul își
exprimă acordul și luarea la cunoștință cu privire la condițiile generale de
comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta
Agenției de turism.
10.5 PRELUCRAREA
DATELOR CU CARACTER PERSONAL
10.5.1. Datele
cu caracter personal prelucrate de JASMINE HOLIDAY SRL
Prelucrarea datelor cu caracter personal reprezintă orice operațiune
sau set de operațiuni, care se efectuează asupra datelor dumneavoastră cu
caracter personal, prin mijloace automate sau neautomate, cum ar fi:
colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau
modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere,
diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau
combinarea, restricționarea, blocarea, arhivarea, ștergerea sau distrugerea
datelor.
În
contextul rezervării, intermedierii, ofertării și comercializării serviciilor
și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimente
culturale/sportive sau de altă natură, servicii de agrement sau călătorii de
afaceri comercializate de către JASMINE HOLIDAY SRL, și al
menținerii/dezvoltării raporturilor comerciale/contractuale cu dumneavoastră,
vă putem solicita anumite date cu caracter personal.
În
acest sens, JASMINE HOLIDAY SRL poate prelucra, printre altele, următoarele
date cu caracter personal: nume, prenume, numar telefon, adresa domiciliu,
adresa de e-mail, serie si nr. carte de identitate, serie si nr. pasaport, CNP,
data nasterii, varsta copiilor,apartenenta la sindicate, locul de munca, numele
companiei (dacă este aplicabil), numărul de înregistrare TVA (daca este cazul).
10.5.2. Persoanele
vizate
Persoanele
vizate, ale căror date pot fi prelucrate de către JASMINE HOLIDAY SRL, exclusiv
în scopul mai jos menționat sunteți dumneavoastră, în calitate de
călători/turiști/beneficiari ai serviciilor de călătorie sau turistice,
reprezentanți/împuterniciți/persoane de contact de afaceri (parteneri de
afaceri sau contractuali, etc.) din cadrul companiilor sau
instituțiilor/autorităților publice.
10.5.3. Scopurile
colectării datelor cu caracter personal
Prelucram
datele dumneavoastră cu caracter personal doar în următorele scopuri:
10.5.4. JASMINE HOLIDAY SRL va
considera toate informațiile colectate de la dumneavoastră ca fiind
confidențiale și nu le va partaja cu terți (cu excepția
turoperatorilor, unităților de cazare, transportatorilor, altor persoane fizice
și/sau juridice implicate în prestarea serviciilor și/sau pachetelor de
servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimentelor
culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor
de afaceri rezervate sau achiziționate de dumneavoastră, respectiv partenerilor
JASMINE HOLIDAY SRL de
afaceri, inclusiv partenerilor din afara Uniunii Europene, în
cazul în care fără partajarea datelor dumneavoastră nu ați putea beneficia de
toate aceste servicii menționate mai sus) fără consimțământul dumneavoastră
expres și anterior.
10.5.5. Destinatarii
datelor dumneavoastră cu caracter personal
Destinatarii datelor înseamnă orice persoana fizică sau
juridică, autoritatea publică, agenție sau alt organism căreia (căruia) îi sunt
divulgate datele dvs. cu caracter personal, precum cele precizate mai jos, dar
fără a se limita la: tur-operatori, unități de cazare, transportatori, alte
persoane fizice și/sau juridice implicate în prestarea serviciilor și/sau
pachetelor de servicii de călătorie, a altor servicii turistice, desfășurarea
evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement
sau călătoriilor de afaceri, autorități publice centrale și locale, autorități
judecătorești, politie, parchet (în limitele prevederilor legale și/sau ca
urmare a unor cereri întemeiate și expres formulate), etc.
Confidențialitatea
datelor cu caracter personal va fi asigurata de către JASMINE HOLIDAY SRL și nu
vor fi furnizate către alți terți în afara celor menționați în prezentul
document.
10.5.6. Durata
prelucrării datelor cu caracter personal
În
vederea realizării scopului menționat, JASMINE HOLIDAY SRL va prelucra datele
dumneavoastră cu caracter personal pe toată perioada de desfășurare a
activităților JASMINE HOLIDAY SRL, pana în momentul în care dumneavoastră sau
reprezentantul legal/împuternicit al dvs., veti exercita dreptul de opoziție/
de ștergere (cu excepția situației în care JASMINE HOLIDAY SRL prelucrează
datele în baza unei obligații legale sau justifică un interes legitim).
Ulterior încheierii operațiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal,
în scopul pentru care au fost colectate, dacă dumneavoastră sau reprezentantul
legal/împuternicit nu veti exercita dreptul de opoziție/de ștergere, conform
legii, aceste date vor fi arhivate de către JASMINE HOLIDAY SRL pe durata de
timp prevăzută în procedurile interne JASMINE HOLIDAY SRL și/sau vor fi
distruse.
10.5.7. Drepturile
persoanelor vizate
În
relația cu JASMINE HOLIDAY SRL, dumneavoastră beneficiați conform prevederilor
legale aplicabile de următoarele drepturi: dreptul
de a fi informat, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul de ștergere
a datelor, dreptul la restricționarea prelucrării, dreptul la portabilitatea
datelor, dreptul la opoziție și procesul decizional individual automatizat,
inclusiv crearea de profiluri.
Dreptul de a fi informat înseamnă că aveți dreptul
de a fi informat cu privire la modul în care datele dvs. sunt prelucrate și
motivul prelucrării.
Dreptul de acces înseamnă ca aveți
dreptul de a obține o confirmare din partea noastră că prelucrăm sau nu datele
cu caracter personal care vă privesc și, în caz afirmativ, acces la datele
respective și la informații privind modalitatea în care sunt prelucrate datele.
Dreptul la portabilitatea datelor se referă la dreptul
de a primi datele personale într-un format structurat, utilizat în mod curent
și care poate fi citit automat și la dreptul ca aceste date să fie transmise
direct altui operator, dacă acest lucru este posibil din punct de vedere
tehnic.
Dreptul la opoziție vizează dreptul de a
vă opune prelucrării datelor personale atunci când prelucrarea este necesară
pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public sau când are
în vedere un interes legitim al operatorului. Atunci când prelucrarea datelor
cu caracter personal are drept scop marketingul direct, aveți dreptul de a va
opune prelucrării în orice moment, în mod gratuit și fără nicio justificare,
utilizând, dacă este cazul, funcția de dezabonare inclusă în materialele de
marketing.
Dreptul la rectificare se referă la
corectarea, fără întârzieri nejustificate, a datelor cu caracter personal
inexacte. Rectificarea va fi comunicată fiecărui destinatar la care au fost
transmise datele, cu excepția cazului în care acest lucru se dovedește
imposibil sau presupune eforturi disproporționate.
Dreptul la ștergerea datelor ("dreptul
de a fi uitat") înseamnă că aveți dreptul de a solicita să vă
ștergem datele cu caracter personal, fără întârzieri nejustificate, în cazul în
care se aplică unul dintre următoarele motive: acestea nu mai sunt necesare
pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; vă
retrageți consimțământul și nu există niciun alt temei juridic pentru
prelucrare; vă opuneți prelucrării și nu există motive legitime care să
prevaleze; datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal; datele cu
caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale;
datele cu caracter personal au fost colectate în legătura cu oferirea de
servicii ale societății informaționale.
Dreptul la restricționarea prelucrării poate fi exercitat în
cazul în care persoana contesta exactitatea datelor, pe o perioada care ne
permite verificarea corectitudinii datelor; prelucrarea este ilegală, iar
persoana se opune ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb
restricționarea; în cazul în care JASMINE HOLIDAY SRL nu mai are nevoie de
datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar persoana i le solicita
pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță; în cazul
în care persoana s-a opus prelucrării pentru intervalul de timp în care se
verifică dacă drepturile legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale
persoanei respective.
Drepturi legate de procesul decizional
individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri. Persoana vizată are dreptul
de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată,
inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc
persoana vizată sau o afectează în mod similar într-o măsura semnificativă.
Prevederile menționate nu se aplică în cazul în care decizia:
În
cazul în care, dumneavoastră, direct sau prin reprezentant, vă exercitați
drepturile menționate mai sus, în mod vădit nefondat, nejustificat sau excesiv,
în special din cauza caracterului repetitiv, JASMINE HOLIDAY SRL poate:
De
asemenea, dumneavoastră vă este recunoscut dreptul de a depune o plângere în
fata unei autorități de supraveghere și de a introduce o cale de atac
judiciară. În acest scop, în Romania, autoritatea de supraveghere este:
www.dataprotection.ro
10.5.8. Exercitarea
drepturilor dumneavoastră
Pentru
exercitarea acestor drepturi vă puteți adresa JASMINE HOLIDAY SRL prin
transmiterea unei cereri scrise, datate și semnate la adresa: Mun. Bucuresti
Sos. Stefan Cel Mare,
nr.35, bl.31, sc.3, ap.80, sect.2, cod postal 20132 sau prin transmiterea unui
e-mail către office@jasminetravel.ro.
10.5.9. Prin
semnarea prezentului contract, dumneavoastră confirmați că ați citit, ați fost
informat(ă) corect, complet, ați luat cunoștința de continutul acestui
document, il înțelegeți pe deplin și sunteți de acord cu:
- faptul că prelucrarea datelor cu caracter
personal, astfel cum este specificată în legislația în vigoare și în
prezentul document va fi efectuată în scopul rezervării, intermedierii,
ofertării și/sau comercializării serviciilor și/sau pachetelor de servicii de
călătorie, altor servicii turistice, desfășurării evenimentelor
culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor
de afaceri;
- faptul că JASMINE HOLIDAY SRL va prelucra datele
dumneavoastră personale doar în măsura în care acest demers este necesar
scopului menționat în prezentul document, cu respectarea masurilor legale de
securitate și confidențialitate a datelor.
Pentru
detalii privind prelucrarea datelor cu caracter personal de catre JASMINE
HOLIDAY SRL , puteti accesa site-ul www.JasmineTRAVEL.ro sectiunea Politica
de confidentialitate.
10.6 CONSIMŢĂMÂNTUL PARENTAL IN CONTEXTUL PRELUCRARII
DATELOR CU CARACTER PERSONAL ALE MINORILOR (se
va completa doar daca vor exista minori - beneficiari indirecti ai serviciilor
contractate)
Subsemnatul(a),
...........................................................................................,
(nume – prenume: părinte / reprezentant legal / imputernicit al
reprezentantilor legali), in calitate de
...........................................................................................................................
(parinte / reprezentant legal / imputernicit al reprezentantilor legali) al
minorului / minorilor ..............................................
...............................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................................
in varsta de ....................................... ani, prin prezenta consimt
în numele său (lor) ca JASMINE HOLIDAY SRL să poată prelucra datele cu caracter personal
legate de numele și vârsta minorului(lor), serie si numar pasaport / carte de
identitate, în scopul rezervarii / comercializarii pachetelor turistice /
biletelor de avion al căror beneficiar direct sau indirect va fi minorul.
Prin
semnarea prezentului contract confirm că am citit, am fost informat(ă) corect,
complet, am luat cunoștință și înțeleg pe deplin drepturile de care beneficiez
privind protecția atât a datelor personale proprii, cât și protecția datelor
personale ale minorului.
10.7.
Litigiile apărute între părți se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar
părțile înțeleg să se adreseze instanțelor de judecată competente.
10.8.
Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Agenția de
turism, JASMINE HOLIDAY SRL Sediul______________________________________ Reprezentant (nume,
prenume) ____________________________________________ Functia______________________________________ Semnatura/Stampila
__________________________
|
Turistul Nume și prenume
______________________________________ Semnatura
___________________________________________ Persoana juridica
_______________________________________ Reprezentata prin
____________________________________ Semnatura/Stampila
___________________________________ |